de kommer kliva på dig igen.

ännu en dag, fylld av oväsentliga ting
folk som vandrar, bara vandrar omkring.
Alla utan härkomst, utan mål
folk som ingen, ingen tål.

jag ser på dig sorgset, min vän
de kommer kliva på dig igen.

önskar att jag kunde visa dig en väg att gå
något av betydelse, att ta till vara på.
men mina ord räcker inte, räcker inte till
hur mycket jag än försöker, hur mycket jag än vill.

kanske är jag ännu en förlorad soldat,
jag förlorade ju dig, dig min kamrat.
du lämnade mig dränkt till knäna i mitt eget blod
kanske sa jag något, något du inte förstod.

jag ser på dig tårögt min vän,
de kommer kliva på dig igen.

kanske är det meningen att allt ska sluta här,
en lämnad soldat och ett laddat gevär.
ett budskap som aldrig, aldrig nådde riktigt fram
en missförstådd kamrat, lämnad att dö ensam.

med ett svart moln preciserar du min dag,
utan eget tycke, istället ömklig och vag.
med en förlorad förebild, en borttappad idol,
ännu en person som ingen, ingen riktigt tål.

jag ser på dig sorgset min vän,
du kommer kliva på mig igen.


- Barfota.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback