Dagen efter doppareda'n.

Så,
nu är den sista släkten borta,
julmaten står säkert i kylen,
björn sover - då han förmodligen sett hela första säsongen av Prison Break, utan mig, inatt.
Dennis är på jobbet,
och jag har gått 6 kilometer i rasande fart innan frukost, som ännu inte intagits.
Pappa är och badar utomhusjacuzzi och Mimi slöar sig bara.

- Vad gör man då?

En dusch kan ju vara att rekommendera först och främst, nu när man slutat eftersvettas,
men sen? Man kanske ska äta också för att undvika att det blir som igår.

Gästerna skulle komma halv 2 igår.
Mats och kusinen kom en kvart sent - bra tyckte vi för vi skippade frukosten och maten såg allt godare ut.
Jovanka & töserna kom tre. När Kalle började.
Vi tryckte i oss varsin tallrik julmat på drygt en kvart sen stupade de tre kusinerna i soffan.
Innan dess skrattade vi rått åt den danska Anders And, när han och knattarna har snöbollskrig.
Martin var helt inne på att "få ligga" och uttryckte detta under hela Kalle-timmen.
"- Moahaha, hon kommer ju inte att få ligga"
"- Man ser ju att hon vill ha den"
"- Han kommer få ligga"


kusiner


Intressant. Inte.
Sen somnade Bobo och Martin i soffan, och väcktes inte förrän klapparna skulle delas ut.
Fick nästan kasta en klapp på storkusinen för att han skulle vakna.
Mormor och Dijana löste korsord hela kvällen,
kusinerna och stor-plastkusin Sandra med magen/bebben fick istället vara med på knäckätning.
Pappa och jag satt själva och drack likör, då de andra skulle köra eller var bakis.
Rätt soft.
Som vanligt stressades Risalamaltan fram och man fick gladeligen trycka i sig ett lass.
Det skulle man kanske inte gjort. Jag konkurrerade ut Sandra (som ska förlösas om en vecka) i magomfång, minst!
Dennis trillade in sen när tjejerna och killarna åkt, för att se lite Prison Break med mig och björn och hälsa på "Köttbullen" - det vill säga min lille knodd till mormor :)

Blev tidigt i säng, relativt,
och upp tidigt idag.
Dennis har snarkat och buffat hela natten och jag har drömt om levande julskinkor.
Isch.

Dagens bästa:
- Diskussionen om Emmanuel, som tyvärr fick mig att framstå som högerextremist
- Diskussionen om övriga tjejer i min klass, som Martin kände till, då han kände deras ex. Intressant.
         Haha.

Nu får det bli en dusch & sängen igen tror jag.
Snart är det nyår :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback