En vecka kvar..

christmas

Undrar hur lång tid det tar innan blomknopparna återuppstår,
gräset behöver klippas, löven kommer tillbaka på träden,
flugorna återvänder, och fåglarna börjar sjunga igen.


Faktiskt så tror jag inte att det dröjer lång tid,
faktiskt så trodde jag mig urskilja en koltrast glädjesång
redan imorse när jag steg ur sängen för första gången.
Märkligt. Det måste vara något riktigt fel, konstaterade jag
och min ingengörspappa, direkt efter vi utformat en organisk musfälla.
Mimi the cat hade ju släpat in ännu en mus att leka med,
& nej, hon dödar inte dem. Hon är själv rädd för dem.
Så, mamma hade fått fiska upp den lille rackaren, i en plastburk
efter att själv blivit uttittad vid tvn. Det var nummer två.
Nummer tre kommer nog snart också, sålänge Mimi tror
att deras svansar är små snören. Snören är ju skoj.

Förresten, är det lagligt att en mattelärare delar ut fel facit inför ett prov?
Jag är nästan säker på att så är fallet. Jag blir vansinnig, sliter mitt hår
& har gråten i halsen. Jag hatar matte. Verkligen hatar.
Pappa asade ännu en gång in sin mattebok från typ det blomstrande 60-talet,
till och med boken är färgglad och sådär luddigt mysig. Usch, blä och tvi.
Får väl försöka att inte titta i facit efter jag löst en uppgift, och känna mig duktig istället.
Iallafall till provet imorgon. Yeah. Långt kvar ju?

Vad var det mer jag tänkte på?
Just det. Inatt drömde jag att en spindel betraktade mig. Det var läskigt.
Den bara satt på mig och stirrade med sina 300 tusen ögon på mig.
Tror att det hade med åstorp att göra, igen.
Står alltid folk i fönsterna rakt över stationen och tittar. Garanterat de som
ligger bakom moppetrashningen också.
Känns lite som i den där filmen jag & brorsan såg. The hills have eyes,
där blev de också uttittade och spanade på. Kanske står de bakom gardinerna
och smider ondskefulla planer? Vem vet?
Usch. Paranoid? Nejdå.

Äntligen är dennis hemma iallafall, det känns bra :)
Får se om man hör av honom något senare,
kramar är ju alltid välkomna =)

Nu blir det julsånger iallafall och mer väntan och vansinne.
Haha. Jag får väl återgå till att hetselda ljusen i adventsljusstaken så det ser snyggt ut.
I år blir det en juggejul igen :)
Ska bli kul att träffa alla, tror jag. Hoppas jag.
Och nykter? Det funkar inte så ;)

Så, tills nästa gång,
sköt om er, och glöm inte raggsockarna.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback