är du borta kan de lika bra skjuta mig.

"om jag nånsin gjort dig illa, jag skäms i såfall
jag skadar hellre mig själv än ser dig sårad.
min närvaro och många ord är visst ingen tröst.
varje tår på din kind tar som en kniv i mitt bröst"

att vara snäll och bry sig är nog ingen bra egenskap idag. heller.
tydligen "lurar" man sina vänner genom att vara godhjärtad och alltid komma med goda råd och omtanke. tydligen lurar man dem att man alltid kommer att finnas där, och blir därför tagen för givet. När man väl då inte kan finnas där, för att man valt att finnas där för någon annan, räknas det som ett "svek".
Jag orkar inte med fler intriger. Jag trodde jag handplockat mina vänner, men uppenbarligen köpte man grisen i säcken här och var.

känner mig bara så dum. faktiskt är jag också besviken.

you have me sinking like a stone,
when you leave me there, all on my own.
it's just so hard to be alone.

alla är vi människor, som begår misstag .
jag har aldrig lovat något annat.
varför dras folk som mår dåligt till mig som flugor?
jag är väl inget jävla helgon som frälser folk.
mina råd grundas på egna erfarenheter, vad nu det är värt för omvärlden.
att man kan trösta någon, beror på att man gör det på det sätt som man själv aldrig blev.
att man vet vad man ska säga, att man aldrig själv fick höra det man önskade.
att man lyckas finnas där när allt brister, för att man själv var ensam och längtade efter den värmen.
jag låter som ett fucking emoas.

livserfarenhet.
ledsen att du aldrig kommer att förstå eller få veta något.
det är inte värt det. var du besviken istället, du gör mig lika ledsen.
håll käft, så tar jag en cigg istället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback