always look on the bright side.

"when you hold my hand
you make me understand
that it's magic you do
you're my dream come true
you're my only you."

en dag på sjukan med mamma, hetsande genom regnet, 11 timmars sömn och okvävda gäspningar.
Längesen jag sov så gott ensam. Undrar varför? :)

Jag har blivit så nyfiken. Jag vill så mycket, men vågar ändå inte ta steget.
Samtidigt som jag vill så mycket, finns det så mycket annat som jag inte orkar med.
Lite konfunderande det där.

" Du är bäst i hela världen, och det här är på riktigt.
Jag har aldrig varit så rädd för att förlora något som jag är nu.
Samtidigt vet jag att det inte kommer gå åt skogen denna gång.
Har dig med mig varje dag sötnos. Kyss" - skrev en ung smart man en afton för längesen.

Jag vill inte att du åker. pronto.

Sofia lämnade mig också idag :( så jag sover ensam igen. handlade en massa onyttigheter, emma med humörsvängningar hade inte bangat allt.
imorgon börjar råkosten. några kilo till.

hoppas att det är pms jag har. behöver kanske gråta i och för sig, men hetsäta behöver jag verkligen inte.
Inte skuldkänslor eller övergivenhet heller.
- Ja, allt är skit.


- varför ska man dra på sig så himla mycket? varför kan man inte säga nej någon gång?
bara vända ryggen och gå därifrån, låta "jag orkar inte mer" duga som ursäkt.
Varför ska man ens behöva ursäkta sig? förstår ingen längre att ge och ta gäller.?

jag vill tillbaka.
I want it back.

imorgon ska jag köra slut, döda tankar och hjärnceller.
slit här hemma, liquid food, motion.
Sen blir det bio och mys. Gänget?
Eller står jag utanför nu igen?
- Jag vill inte vara den personen.

nej, klockan är över 1 och då börjar emmas djupa timmar. Går jag inte och lägger mig nu hos min blöta kudde, kommer jag inte hamna där alls.
Så, pull yourself together man.
Vi ses imorgon.





"- Jag älskar dig och vill vara med dig,
förgäves och alltid då du sa "Jag vet."
Det är något med dig, inte fan vet jag
Du klär min själ i stjärnornas ljus,
samtidigt som du rycker undan min fasad,
Som en snöflinga, för en sekund fullkomlig och perfekt,
i andra förstörd och tillintetgjort.
Det liksom svider och bränner,
både av smärta och njutning.
Och jag vill bara ha dig mer."

Mer än igår. Mindre än imorgon.
älsklång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback