Hultsfred 2006, lots of them to come.


Såhär nästan 6 dygn efter att jag åkte, kan jag faktiskt säga att minnena och menen jag fått för livet, är oslagbara. Allt slog mina förväntningar.

Klockan 8 satt jag på tåget in till Hbg, för att möta upp med Caroline och Axel.
Väskan och ölflaket/brassestolen fick mig nästan att trilla baklänges, något som
tågkonduktören glatt påpekade utan att erbjuda mig någon hjälp med packningen.
Kom fram till stan iallafall, och slog mig ner vid hamnbassängen i solskenet i min stol med dagens frukost. Har blivit mycket rökande, illa illa.

Caroline dök upp iallafall, med mycket mindre packning än vad jag kånkade på. Bussen var 50
grader varm och alla lökade. En timme senare hackade alla tänder pga bristerna i AC'ns påstådda funktioner.
Somnade glatt mot fönstret bland de småländska skogarna, med Caroline mot min axel.
Skrattade åt folk, med folk också.
Klockan 14.00 rullade vi in i Hultsfred. En timme senare hade vi gått den obligatoriska kilometern med packningen i 33 graders värme. Jag trodde jag skulle dö. Fick pausa hela tiden.


Så fort vi kom in på campingen slog vi upp tältet på första bästa plats. Vi hamnade i träsket, berättade en norrman för oss. Han tipsade oss om att klä på oss extra om natten, då det lätt blev kyligt där nere. Hah, svarade vi. Det skiter vi faktiskt i, eftersom att det är ganska varmt nu. Yes.

På kvällen kikade vi oss omkring och intaget av vårt första Hultsfredsmål är oförglömligt.

Vi valde thai.
Somnade tidigt efter några få öl, och hälsande på folk.


Onsdag: Idag kom Malin. Idag drack vi massor av öl. 7,5 liter närmre bestämt, men kul hade vi. Festade med Malins kusin Emil och hans kompisar. Det regnade dessutom, dock lovade jag Dennis att bli en bättre människa, så det blev uppehåll. Axel vägrade tro på den informationen.
Fick duscha och käka hos Frida iallafall, så det var skönt :) Var lika varmt idag som igår..
om inte varmare.
Levde på öl hela dagen. Fräsch som få. Snubblade över tre tält på väg mot toaletterna med
Malin. Deras tältpinnar gick upp och förtälten välte. Malins kommentar? "SPRING EMMA,
SPRING!" - folk har ju dött för mindre liksom. Totalt lyckad dag. Lite hemlängtan dock när
Teddy ringde och var så go.



Torsdag: Inte lika fräsch när jag vaknade. Magkatarr som en galning, började dagen med tre tabletter. Festivalens första dag. Jag & Malin glassade dagens första timmar i våra
brassestolar, som senare kom att bli stulna. Plötsligt slog det mig att vi var tvungna att ha varsitt partytrick inför kommande bravader. "Vi måste odla Malin. Som tjej måste man antingen kunna sätta ölen på magen eller på hyllan." - varav Malin gör det sist nämnda. Haha, bildbevis finns nedan ;D


Vår första konsert skulle bli The Editors, såg två låtar sen åkte vi och badade i sjön. Var en sann utmaning att ligga på mage på bryggan och tvätta håret, vill jag lova. Men det lyckades.

Återvände lite väl sent pga Carolines ryck, och missade därför typ resten av banden. Raggade upp Oskarshamnarna istället :) tre år sedan man träffade jontemyra och david. Riktigt skoj. David var inte sen att börja ragga på malin ;D haha. redit gott. Vi snodde alla jonas grejer, det var skoj.

Träffade en kille vid majorna som skrev på min rygg. Insert Coin, var allt jag fick. Som hämnd skrev jag "Ge mig kuk" på hans. När han frågade svarade jag såklart att jag skrev hur snygg han var. Hans kompis höll med mig.
Jag och Malin satte oss vid vårt camp istället och snackade med grannarna efter att ha stött

på vår första kändis. Vi träffade Snigeln, Den Snigeln ja. Björnes snigel ;D Ägaren försökte

få oss att hångla med honom. Tyvärr.
Vi hamnade i det Kristna tältet och erbjöds att be med dem. Vi nekade artigt men tog glatt emot deras vidriga kaffe, medan Emil tog en macka eller två. Diskuterade livet, festivalen och dylikt samtidigt som vi lyssnade till vrålet från Hawaii där fotbollsmatchem pågick.

Återvände till området några timmar och öl senare, för att se The Cardigans och The Sounds, visste inte ens att jag kunde alla deras låtar, men
uppenbarligen kunde jag det. Jag och Malin dansade och sjöng med tills rösten försvann. En
av de bästa spelningarna, OM inte den bästa. Var sånt sjukt drag där.
Högg en tjej på vägen tillbaka, hon kunde inte gå ordentligt, så vi ledde henne till hennes pojkvän. :)
Man ska alltid sträcka ut en hand. Träffade den legendariske "Gula Gubben" utanför vårt tält också. Malin var inte sen att vråla detta utöver campingen.
Fastän vi kände oss ganska skabbiga så finns det alltså de som ser värre ut ;D
När vi nyss lagt oss hör vi någon stå utanför tältet och på skragglig stockholmska få fram "Jag ska fisa på ert tält". Efter protester slog vi upp tältet och pratade vett med honom, varav han muttrandes gick iväg efter ett "Då går jag väl och bajsar på någon annans.."
Detta var veckans bästa sömn. Kanske kände vi att vi fått något uträttat under dagen?

Fredag: Dagen med det stora D:et. The Strokes skulle spela.
Vi träffade vår granne Figge som glatt gav oss massage och glassade i solen med oss :)
Efter allvarliga diskussioner och telefonbråk grät alla så vi begav oss mot Erik and Emil-camp för lite glädje. Jag upplevde snabbt att Ipren inte gjorde sig så bra ihop med 2 liter vin och 2 liter öl. Märkligt..
Somnade i en stol iallafall med deras campkompisar. När jag vaknade upp kunde jag inte röra mig.
Anledningen? Någon hade lindat in mig i tjugo meter toalettpapper.
"Hon ska ju inte behöva frysa", löd förklaringen. Det var en god tanke iallafall, dock tog det mig ganska lång tid att komma loss. Dennis ringde och väckte mig iallafall, efter det allvarligt bryska samtalet kom två killar och lyfte och vände min stol så jag fick vara med i gemenskapen. När mina armar var loss fick jag en öl i ena handen och en cigg i munnen, och nej, jag frös inte :)
Under tiden hade Malin sett insidan i Eriks tält. Malin: 1, Caroline: 1
Drog och munchade tacos sedan, träffade två killar som käkade från borden.
"Vi är arbetslösa, vi har inget val."
Svar JA, jag missade The Strokes, Babyshambles samt HIM och Deftones. Fy fan Emma.

Lördag: När vi smög upp för att kissa, och kikade in i Carolines tält saknades ett huvud.
Detta huvud dök upp drygt två timmar senare. Caroline: 2.
Det var våra grannar från Sundsvall som lockat. Ioförsig var Simon rackarns söt :)
Tog ett dopp vid stugan igen med Carro och Axel, käkade korv också. Det var gott. (:
Skulle se I'm from Barcelona, men vi kom inte in på Teater utan la oss utanför i gräset och somnade. Fick dock höra The Animal Five på håll. Soft. Solfrossa is the shit, idag.
- Lök like hell / Hultan -06

Drog och såg Timbuktu iallafall. Dansade mest och bäst, jag och Maoulin.

Sedan lockade Stone Sour och den sista ölen.
Stack upp till Malins kusse igen, drack bira och kastade skor i Eriks huvud. Det förtjänade han. haha.
Fick pikar om mitt "sovande" i stolen kvällen innan. De hade hittat min keps iallafall, och ett par skor.
Haha, dock var de inte mina, men vi tog dem ändå ;D Malin blev jätteglad för dem.
Tiger Lou och Kent på kvällen. Propagerade en timme innan Kent steg på scenen.
"Köp Kents nya platta, rakblad ingår!"
- Varför gillar du Kent? Gillar du ditt liv? Varför lyssnar du då på Kent?
"Kollektivt självmord is the shit, vi älskar Kent!"


Jadu, vi tog oss levande därifrån, knappt.
Knäppte en killes skjorta medan Malin kysste honom. haha. Det var ganska kul.

Såg In Flames också, Touch of red samt The quiet place var riktigt feta, men somnade nästan efter allt sällskapande med grannarna. Krängde en halv påse chips. Jag som hatar chips. Vi somnade lyckliga i tältet sedan.

Upp och packa vid typ halv 8 idag, käkade Hönökaka utan pålägg då någon tattat vår mjukost också. De bar iväg på min brassestol igår också, samt min liter vin. Gott. Orkade inte ens bry mig.
Packade min och Carros väska. Ja, hon var fortfarande borta.
Hittade henne en timme senare i Simons tält. Detta var efter att jag ljugit ihop att hon var på toaletten för hennes mamma. liksom, "Eh.. jag vet inte var din dotter är.. men jag kan ringa senare?" var kanske inte det klyftigaste svaret.
Kom ut till vägen, in i en svettig bil.

- LÖK LIKE HELL, kom på tal igen.
Flitigt använt.
Somnade i baksätet efter drygt 2 mil, sov ungefär halva resan. Underbart.
Smälte fast i sätet och Malin dock.. haha.
Axel gillade nog trängseln. Var hemma vid 3-snåret, en tjugominutersdusch senare var jag på hugget igen. Iallafall tillräckligt för att sätta mig vid datorn i bikini.
Sjukt förkyld nämligen, ingen röst kvar, bara hosta och snörvlande.
Dennis rådiggar min whiskeyröst har jag förstått ;D

Hade planerat att träffa honom idag, men det funkade tydligen inte då jag fick ett sms från landgren som sa att jag skulle vara hos henne och grilla med tysk, polacken, my och henne vid 7. Inte ens sova hann jag. Så, med grillspett fick jag sätta mig på moppen och smyga på tå kring de små Spannarps-bitcharna.
Planerade midsommar också iallafall. Blev duktigt sugen på att åka till Tempel också, men eftersom att jag inte kände mig så wunderbar med stickiga ben och snörvel lät jag bli. Bussen gick kvart över 9 dessutom. Men imorgon så.. då är det måndag.

Nu får man väl gå och slå den där gamle räven en pling.
Har blivit för mycket bråkande den senaste tiden, jag hatar att bråka. Säger så dumma saker ibland, som jag inte ens menar eller vill stå för. Varför? Alla är vi idioter ibland. För min del gäller det hela ganska ofta. Tyvärr.
Men, "Jag ska bli en bättre människa, jag lovar."
Blygis, blygis - fuck the world liksom.
Efter denna festivalen är man inte blyg någonstans. Iallafall har man blivit av med sina komplex.


Festivalens viktigaste personer?
- Emil and his crew
- Malin & Caroline
- Norrmännen utan planer på att se några band, utan de var våra ständigt trogna biravänner
- Jesus, Madgalena och Josef (våra grannar som såg ut att vara hämtade ur Bibeln)
- Fismannen och Gula Gubben
- Snigeln
- ToarullarNa, förgyllt mitt liv

Min diet har sett ut som så :
Thaimat med eftersmak av rapsolja, Kebabpizza, Vildsvinskebab, mer Thai, Tex-Mex, Hönökaka, Drickyoggi, Chips, pizzaslice,15 liter sprit, piller och tabletter, vatten.
Fresh is the shit. Har en schysst väska iaf ;D
Har fortfarande inte vågat smaka Langos. Illa Emma. Tur att det snart är festival igen.
Imorgon kommer en kärleksförklaring. Till dig, för livet.
love.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback