alla dessa val, och kval.

Varför måste det vara antingen eller?
Alltid, antingen eller.

Godissugen? Nej då blir du fet.
Orkar inte träna? Skuldkänslor.
Välja kompisar,
MVG eller IG?
Festa eller vara objuden nästa gång?
Förhållande eller kompiskrets?
Plugga eller sova?
Bra lön, eller roligt jobb?
Kläder eller fest?
Jobb eller hälsa?

Kan man inte få allt?
Det kan tyckas orättvist. Dock är det alltid något som inte går ihop. Tyvärr.
Jag önskar att det inte vore så.

Nu ska jag ner och ta en frukt, för glass blir man tjock av. Och träna imorgon hinner jag inte, för jag ska plugga. Sova ska jag göra, så jag räknar inte med toppbetyg på mina läxor till imorgon.
Det gäller att prioritera, alltid tydligen.

Men men, jag har iallafall lärt mig att man alltid ska vara ärlig, för lögner slår alltid tillbaka på en själv. Svar ja; att undanhålla sanningar är också att ljuga. Så, skärp er.

Jag vill inte välja mer.♥
Jag älskar att synda, men älskar samtidigt min dygd.


The pieces don't fit anymore. But I can't remind me of the cause. Is there such a thing?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback