i ett virrvarr av känslor.

kort uppdatering:
- Stockholm var okej, fint, underbart. Haha.
Dit vill man gärna igen, smällde några tusen och skrattade något.
Suki och Göran fastnade med sina falsklegg, mindre kul. För dem.

Åter till den där poetiska & flummiga biten..
i ett virrvarr av känslor, sa du?

bunden i sina egna bojor, tankegångar utan slut,
kyla i en endlös tunnel, väckarklockans ekande pip.
dagen då man vaknade och skrek Jag orkar inte mer.
Dagen man vaknade upp och faktiskt såg.

Jag har aldrig sett klarare än då.

Saknat någon som då.
Eller älskat någon som då.
Full av avsky och beundran, avund och prisning.
Jag vill bara.. vara.
Söker mig själv i andra, och deras bekymmer.. tror jag gick vilse någonstans på vägen.
I ett virrvarr av känslor.

I doften av våt asfalt, krokodiltårar och sockersjuka,
en förskönad verklighet i bottenträsket.
Mammas pärlor och för stora skor,
jag vet inte längre, jag tror.
Tror på vad? har kastat bort hoppet om rättvisa.
Likaså stolthet och den fördömande blicken.
Just nu, vill jag bara vara..
vilsen i ett virrvarr av känslor.

Som i ett töcken av illusion,
fruktande den dagen bubblan brister
och allting läcker ut. Liksom rymmer över kanten.
Vart ska mina tankar då bo?
det river och svider, denna kylan.
jag saknar den där spontant öppna famnen.
Fnisset och skojet.
när vi var vilsna i vårt virrvarr.
ett virrvarr av känslor.



Skolan är för mycket. Blir frånvaro nu några dagar, uppsjutet prov och kanske ppp?
har inte bestämt mig ännu. Kanske stöter på Andreas.

Men men.
Veckan?

redan jobbat två dagar,
ledig imorgon, mamma & emma och plugg-dag
jobba onsdag, ppp?
jobba torsdag, bakis och jobb, träning. (MÅSTE GÖRA RYSKAN) påminn mig. Hålla tal 1 minut. (klart)
jobba fredag, fest?, plugg och prov.
plugg lördag.
plugg söndag. Dennis kommer hem. tack och lov.
Prov på måndag, jobba, dennis hemma.
Prov på onsdag. Geografi, stort frågetecken.
Glöm inte engelskan. Förarbete * 4. Det får morgondagen gå till.


Förresten, Kan man verkligen heta Ceppo?
Det är märkligt.. det där.

Kärlek!
Dagens ros går till tyskagruppen som står ut med oss.
Viel spass.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback