Det var inte första gången,

Ser ner på dig från min balkong

Du står där i dina söndriga jeans

Letar bestämt efter nycklarna som inte existerar.

 

Jag lämnar dig där ute

Går in i min inrökta etta igen

Hör hur du svär, och ett leende smyger sig fram.

 

Det är inte första gången

Definitivt inte heller den sista

Din klumpighet gör mig varm i hjärtat.

 

Hittar min morgonrock

Trippar ut barfota på stengolvet

Trappen är iskall, men ditt leende värmer

 

Jag öppnar porten,

Du stapplar in.

Sluddrar något om otrevliga taxichaufförer.

 

Jag lyssnar inte ens

Ler och håller med

Längtar bara efter dig mellan mina lakan.

 

Du klarar en trappa

Sedan blir pressen för stor

Jag sveper in dig i min morgonrock.

 

Du ser förvånat på mig

Möter ändå min kyss

Låter tyget falla till golvet, som ett draperi.

 

Jag dansar framför dig

Likt en älva på speed

Vi tar oss upp för trappan till slut.

 

Dörren glider upp

Jag smyger in

Och stänger dörren mitt framför dig.

 

Jag tittar på dig

Ser hur du kliar dig i huvudet.

Hör nästan vad du tänker.

 

Då lämnar jag titthålet

Plockar ihop mina kläder

Och sjunker ner i min ljuva säng.

 

Du sparkar på dörren

Muttrar något, ropar

Jag svarar inte, jag bara ler.

 

Det var inte första gången

Definitivt inte den sista

Vi är varandras drog. En spark i ansiktet.

 

Jag kan inte leva med dig

Vill inte leva utan dig

Hatar dig så mycket att jag älskar dig.

- inte fan är vi älskare, inte heller vänner. Vi bryr oss inte och lämnar världen utanför.

emma 2006. Lika sant då som för en månad sen.

 

imorgon fortsätter livet.

image257

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback