Jullov :)

Ett jullov som inleddes med två timmars hetsplugg i skolan,
några tårar i kyrkan när Anna sjöng "Hallelujah" och
lunch på Mezo med Malin, Billy och Jennie. :)
Vi slapp dessutom lyssna på Gustav Wiklund idag ;D

Sen mötte jag upp med Denås en snabbis, vinglade lite i mina röda pumps
för att påminnas om fredagens bravader.
Några skratt och lite skvaller senare hoppade jag på bussen för att ta mig hemåt.
Med iPoden på maxvolym märkte jag såklart inte att bussen inte körde den vanliga rundan.
När jag öppnar ögonen befinner jag mig i Östra Ljungby.
Vad i helvete?!
Alltså, en timme senare står jag på busstationen i Örkelljunga och inväntar en buss
att åka tillbaka med.
Tydligen så stannar inte bussarna i Åstorp så tidigt..
Det betyder att bussen tillbaka inte heller stannade i Åstorp,
utan jag fick åka till Väla för att kunna byta buss & komma hem.
"Du tjejen i röda skor.. Du vet att killar tycker rött är sexigt?" - flummig fjortistjej :S

Ett hånfullt skratt (Ja, skadeglädjen är den enda sanna glädjen) och några julklappar senare
var jag iallafall på väg hem.
Moppen stod kvar sen tisdagen,
och jag kom hem trots vägarbete och lagom trafik.
Det tog mig bara 5 timmar efter skolavslutningen att komma hem. Grattis.

Vet inte om det blir utgång ikväll, får höra med tjejerna.
Just nu vill jag bara bada och sova. Farmor kommer imorgon, alltså ska mitt rum saneras.
Imorgon blir det Lund och några kalla, sen ska jag ladda upp inför två hårda dagar på Max.
Personalfest på tisdag, Cardinal på onsdag (Right Mallan?) - fett nice.

Har glömt att posta mina kort också.
Får se om de kommer fram ändå.

Nu blir det ja... ALLT utom plugg :D:D
ett varmt bad med tända ljus kanske?


image256





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback