Hur många lammkött hittade du igår?

- Ehm. Ja.. Några? (Malins uttömmande svar)

Fick tag i en eftermiddagstelefon iallafall, efter att ha haltat och mött mamma vid polishuset.
Nej, jag hade inte gjort något dumt, utan skulle bara hämta mitt blond-terrorist-pass.
Jag känner mig som Mr Potatoehead.

Mamma krävde såklart en förklaring på det upprepade mobilmissödet och trodde mig inte
när jag förklarade att jag faktiskt bara druckit 2 glas vin.
Att jag tänkte säga "Dessutom var jag inte alls full, eftersom jag kräkte upp allt jag druckit"
var mindre smart, så jag lät bli.
Inte alls bra. Hur ska det gå på studentresan om min mage inte ens vill ha vin?

Jag fick en telefon iallafall, som visade sig vara pappas telefon och därför fanns bara hans nummer.
Jag ville ha min telefon, med alla gamla lammkött på, men så blev inte fallet.
När jag kom till Max förstod jag att det var telefonen som glappade, alltså går det inte att ladda den.
Typiskt Emmas torsdagstur.

Py ringde och var sur, jag blev sur och grät nästan en skvätt.
Hon var utelåst från lägenheten och var såklart bitter över detta.
Jag var trött och pmsig och tappade rösten.

Att jobba stängning slipper jag helst i framtiden. 4 pass totalt nästa månad.
4 på Cherry också - vilket känns roligare.
Numera betalar jag också mindre i hyra, då Py börjar betala för sig. Det känns bra.
Alltså behöver jag inte jobba lika mycket fram till juni, vilket passar perfekt eftersom
vi som studenter ändå kommer vara frekvent berusade, på livet och dess goda.

Jag träffade en äldre kvinna på bussen också. Det visade sig att hon jobbat stängning på donken i Hyllinge.
Det var då jag kände att jag faktiskt har en framtid.

Med rostade mackor i magen och en tom tekopp känner jag mig ganska redo för sängen.
Sjukanmälning från filmvisning imorgon,
jag tankar den. Jag kommer ju inte upp ändå utan alarm, inte sant?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback