Oscarsgala

äntligen hemma?

Har svettats som en gris i min serveringsoutfit, men middagen var nog lyckad.
Iallafall för de som drack upp allt vin jag räknade med att få tillgång till i köket.

Lite dans, lite stim och några missöden.
Min mobil är sönder, och min mage mår dåligt.
Dessutom blev jag dissad, ännu en gång, för att icke glömma gårdagen.
Det känns ledsamt, det må jag säga, men jag väntar fortfarande på klartecken för att ge upp.
Tills dess väntar jag, och hoppas.
Eller så mår jag bara dåligt i ovisshetens tecken.
- Ibland är du bara dum.

Mot sängen, av med den lilla svarta och aftonsminket, stayupsen och pumpsen.
Med följer också en liten bit värdighet.
- Imorgon ska jag leta telefon, jobba och hämta pass. Hur i helvete går det ihop?
Dessutom kommer jag missa min lektion, då jag saknar väckarklocka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback