Megahappy

Det är fortfarande lika roligt nu som då.

Jag vaknar mitt i natten av att X tagit ett riktigt grabbatag om min häck,
och glatt säger "MEGAhappy"
Jag börjar såklart att skratta och inser snart att X faktiskt sover.
Ett förvirrat "Va?" och ett lönlöst försök att förklara senare, somnade jag om.

Först idag vågade jag berätta det, och X skämdes ögonen ur sig.
Haha.

Alltså har jag sett sömntalaren, minttufyllot och den oförutsägbara sidan av X.
Det känns faktiskt helt okej.
Har en inneboende, och slipper vara mörkrädd.

Dagens tråkiga besked var dock att jag inte kommer få vara kvar på Megaphone efter den sista augusti.
Det innebär ny jobbjakt och finslipning av cv.
Ska kolla utbildningar och möjligheter också, ja faktiskt allt jag kan komma över.
Ikväll struntar jag dock i vilket, för jag ligger ensam på soffan och har ingen att mysa med.
Hollowman och tedrickande är det bästa för mig idag.

Choklad räddade kvällen. Jag är betydligt lugnare nu efter en dags hetsande, stressande och städande.
Imorgon blir det tacos,
torsdag blir det dejt med min favoritpingla på hampan,
och fredagen kommer spenderas hos bulis-fulis i gott sällskap.
Björn har till och med gett sitt godtycke,
något mamma berättade idag. Tack boobs, det betyder mycket.

Imorgon blir ännu en megadag med megakneg.
"Det spelar ingen roll hur bra du än jobbar, vi har helt enkelt inte råd." - My bad luck.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback