Make me plastic,

Varför vill alla se ut som luder?
Prototypen för det perfekta utseendet är någon som lätt hade kunnat ha sin plats på ett porrfilmsomslag.
det gör mig less och fundersam, och likväl står jag där med en blick av avsky och avund.
När någon påtalar samhällsidealet som jag och resten av kvinnofolket delar hävdar jag mig och förnekar att
det är något vi alla fastnat i. Då är jag originell.
Men i vanliga fall är jag också en av dem som kämpar för att inte sticka ut allt för mycket,
för någon sådan vill ingen sätta på piedestal i dagarna som råder.

Efter förra veckans bravader så är jag tankfull. Tankfull och tankspridd.
Det var sjukt längesen jag hade så roligt som vi hade på bussen upp till Kalmar.
Aldrig tidigare har jag stått och skrålat studentsången framför en full buss och mötts av jubel,
som nöjd delades av mig och Malin.
Aldrig tidigare har jag heller tilltalat alla övriga passagerare vid "lammkött", som såklart graderades efter kvalitén.
Men, tiden hann ikapp som förr, det var ju trots allt alla hjärtans dag och vi hatar ju kära människor.
Malin gav mig den vänskap som behövdes och resten tog spriten ut sin rätt på.

Jag är ledsen över att ni inte fick uppleva fredagen istället.
En kväll av skratt i baren på Steakhouse och allmänning, shotrace och nya bekantskaper.
Vart resten av sällskapet tog vägen har jag ingen koll på. Jag var där jag borde vara oftare.
Med ett nummer på fickan tumlade jag in genom porten och deckade förnöjt raklång över sängens kortsida.
När jag vaknade och inte kunde lyfta min arm pga en stukad armbåge var jag inte lika glad.
Konstigt nog verkade Malin ha drabbats av detsamma under torsdagen?

12 timmar senare på jobbet var jag dock nöjd. Jag skulle få sova som en gris i 10 timmar.
Och sen jobba i 11 timmar till.
De 11 timmarna var dock lättare eftersom jag smugglade med mig min telefon de sista 3 och skickade anonyma sms. Dock var det såklart äckligt mycket folk som jag spred avsky inför.
Men jag överlevde och fick skjuts hem. Wunderbar.
Att jag sedan satt uppe till halv 5 inatt och prisade det jag brann för just då, nämligen sex,
efter snart 3 veckors celibat, var ju mindre lyckat.
Avskyn visar sig i en annan blogg. Kanske avsky är fel ord. Den upprepade besvikelsen, passar nog bättre.

Dessutom har oron satt sitt grepp i min käre mor, tack vare Björn.
Mamma & Björn kan inte hålla reda på namn och se skillnaden mellan kompis och killmaterial.
Björn tror såklart det värsta om de killnamn som kommer på tal,
och frågar oblygt "Har ni bollat eller?"
- Jag bollar faktiskt inte med alla.

Men men.
Ge mig en man som klarar att hålla mig på tå,
att gråta till filmer med och sitta med mjukisbyxor med.
Någon som gillar hemmakvällar lika mycket som utekvällar.
En karl som kan dricka öl som en man, och fnissar som en pojke.
Den dagen ska jag sluta leta lammkött och äldre,
kastas mellan veldom och förtjusning.
Ge mig den mannen med hockeyhäck och hår som får varje dåre att vilja pilla.
Och för guds skull,
gör det NU.

Jag saknar min puss.
Men sånt är livet antar jag.

- Idag har jag kört bil. Jag vill bli som Malin :D
Mattedag och träning imorgon, om de inte ringer från jobbet.
Hoppas hoppas.
Nu har jag alla naglarna hela igen iallfall, och incidenten med plåstret i burgaren är historia.
-censur-

image273

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback