Avgång mot Skövde,

och det enda jag har i bagaget just nu är det som Gunnar beskriver som självhat.
Det enda jag lovat att inte ha med mig eller bry mig om.
Det kommer lägligt nu.

Malin vet.
Kim har korten.
Studentresan är bokad,
Turkiet likaså,
roskilde kommer.
Mitt första VG har anlänt,
till pappas stora besvikelse.
Studentskivan är avbokad,
pengasumman bestämd
och min säng är snart nybäddad.

Jag borde packa.
Men just nu vill jag bara ligga i soffan och tända en ny cigg efter en annan och stirra ut i mörkret.
iPoden ska laddas med Adam Tensta och Amy Winehouse,
datorn ska packas och emma ska upp vid halv 9.
Tandläkaren ska få slita imorgon, och jag ska lukta rök och vitlök.
- Jag älskar det.


image261

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback