Projekttider, skolångest och växtvärk.

Hade jag fått välja idag hade jag valt ett lättare projekt.
Eller, kanske inte lättare, utan mer spännande. Något som krävde tester
och ständiga justeringar. Något som gjorde mig full.
Jag hade velat brygga öl - öl som man inte blir bakfull på.
Varför har ingen tänkt på det tidigare?

Skolan började igår, något som festades in hela förra veckan.
Kanske försökte vi bara dämpa ångesten, men roligt var det.
Malin hängde i my crib och käkade frukost,
jag ät fiskgratäng som vanligt.

Har jobbat hela helgen såklart, och även idag, för att ha pengar att leva för.
Löning om en vecka, utgång på torsdag.
Var i dk igår och bunkrade upp, så nu har jag så jag klarar mig 11 fester framöver.
Okej - iallafall 8.

Stötte på både Krille och Denås i stan idag, när jag sprang mot bussen.
En nick och en vink senare var jag på väg hem för att powervila och ta ut sopor,
innan några timmars jobb på Max väntade - under en ny chef dessutom.
- Hon såg inte så farlig ut.

Med en kyckling i ugnen doftar det fruktansvärt gott i hela huset.
Till örtkycklingen serveras vitlöksbröd och ev. en kall sås.
- Emma kockar.

Ska fotografera till kokboken, så kanske jag kommer en liten bit på vägen.
Denna veckan:
- Örtkyckling
- Äpplekaka
- Tonfisksallad/Bönsallad

Jag känner mig fattig. Jag vill gå på dejt.
Ska till Malmö imorgon var det tänkt :)
Projektdag.. ja jisses.
Jag siktar på vin, god mat, och några skratt.

"we got coca cola babes,
we don't know our names.
we got coca cola babes,
we don't use our brains"

image260

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback