No longer a first-timer

Nu var det öppet för allmänheten. :)
Efter mitt sista pass på Max, för en månad framöver i vilket fall,
var både Max och Sara på besök, innan de körde vidare hemåt :)

Sitter och beundrar mina nya möbler. De är faktiskt fina, men så fort något kommer in, måste jag också pyssla med något annat.
Men, som tur är - är det min lediga dag imorgon.
Det innebär fest i stor dos och många glada miner.
Kanske hittar man en nörd i vimlet? ;)

Blev sjukt shockad när jag träffade både Sara, Krille och Basse Basshunter på Cardinal igår.
"Du var inte så packad igår, jag var ju maxad" - ja jo nej. Jag jobbade hela natten, kära du.
Dock öppnade de inte översta våningen förrän efter 1, och då fick jag stå ut med fulla gamla Procceelever
som inte kunde räkna, eller läsa, eller ens höra vad jag sa.
Den andra gruppen av spelare bestod av icke spelare. De som växlar in marker, för att sedan växla dem till mindre marker, och slutligen försöka spela för någon annans marker.
Eller de som vägrar spela av mig, och istället våldgästar mig
på terassen efter stängning.
- Nej, det kommer aldrig bli någon efterfest, och du är inte så snygg som din mamma intalat dig.
Dessutom är du lika luden som Lassie, och där är Lassie ändå min favorit.



Nu borde jag förmodligen sova,
men jag måste uttrycka lite lycka först så jag får sova gott sen.

Det kommer bli jag och Malin som åker jorden runt när vi är gamla,
med små röda väskor med rosetter och glitter på, där ett lammkött väntar i varje hamn.
Eller så kommer vi sitta på rivieran och filosofera över orättvisor och män över flera flaskor vin.
Kanske kommer vi fortfarande bränna våra sista pengar innan lön på en god måltid,
bara för att kvällen ska vara lite längre :)
Jag hoppas det iallafall.

Men NU, nu ska jag bannemig hoppa i säng.
Min egen säng, i min tysta och otroligt passande lägenhet.
Jag är hemma, och det känns bra.

"Sitter du och röker nu igen?!" - Love you too mum.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback