take nothing less, than the second best

just mooove on uppp :)

vaknade med näsblod och fick ägna en timme åt att få stopp på det.
tryckförband funkar inte direkt.
Sen gick jag ut för att ta min morgoncigg och trillar såklart så mitt knä
blir demolerat åter igen, och lillfingret får sig ännu en smäll.

Emma ligger på en blöt balkong och kvider.
Efter ett försök att kyla ner skiten med en påse fryst hackad spenat
ringde mamma och sa att middagen var inställd idag.
Anledningen var att min käre morbror bytt till sommardäck på sin bil,
och därmed riskerade 3200 svenska riksdaler i böter om han körde i snö,
som det lämpligt nog var idag.

Mamma sa att jag borde lägga mig igen och bli frisk.
Jag var hungrig och sur.

Björn vaknade såklart,
och började ringa såfort jag avslöjat att middagen inte blev av.
Han har nämligen fastat i två dygn för att få plats med så mycket kalkon som möjligt.
Och han lyckades.

Nu ska vi ner till bussen och ta en ciggiluring.
Sen blir det fika i lund med mannet. (Egentligen är han jude)




11 timmar senare är jag fortfarande mätt.
Men det var en god kalkon, han var inte alls lika misshandlad som julkalkonen dessutom.
(Han hette Sune och saknade en vinge, och hade brutna ben, därför kunde jag inte äta honom)

Kvällen har spenderats i Lund iallafall, med framtidssnack och kaffe, Det är fint.
Dock blev jag stressad och kände mig tvungen att leta utbildningar när jag kom hem.
Bu för stress.

Nu har jag hällt i mig en halv liter nyponsoppa och hoppas att c-vitaminerna ska göra mig gott.
Gärna så gott att jag blir frisk imorgon, eftersom jag ska jobba alla andra dagar.
Indesign är numera installerat på min brors dator, så jag sitter och pysslar i photoshop med de sista bilderna.
Imorgon är en stor dag. Ojoj. Hoppas jag slipper näsblod och hinner sova lite.

Imorgon ska jag terra Johan och se till att han ringer sin hyresvärd, så jag får besked om jag får en etta eller inte,
på intervju på Marina Plaza för en tjänst som croupier, ringa Citytryck och pressa deras tidsplan, hetsa personalen på Skånetrafiken och kräva ersättning, samt börja på diet och vitaminboost.
Usch vad jobbigt det lät, men det kan nog bli bra.

Dagens obehagliga strip;

image290

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback