I was yours, right?

"Kan man vara tillräckligt lösaktig?" fick jag som svar på att jag fått nog av lösaktiga förbindelser,
i samband med ett försök till skedsovning imorse.

Ja, det kan man tycker jag.
När man förstått att man inte får någonting ut av det,
samt att känslor och förnuft aldrig existerat hos motstående part.
Det är dags att gå vidare. Och vidare igen. Och igen.

Sen får du stå ut med ex och killar som tror de är dina ex.
De som ringer mitt i natten och kärleksförklarar dig, eller helt enkelt försöker ligga
då de inte orkar anstränga sig tillräckligt för att få någon annan.
De som fortfarande ser dig som en erövring.

Men en dag vänder det.
Med en pungspark och ett långfinger kommer du långt,
vare sig det är fysiskt eller verbalt.

Jag tröttnade för längesen.
- Kommer du?


Nu går jag vidare. Med en puss i en bil kommer man långt.

Closure - ring mig aldrig igen, tack


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback