Well I've kissed a few,

but none of them ever looked like you.

Oh how I'd love to be around,
this particular place I've found.
- It's a world of its own.
Here we get to do what we decide to.

Jag har bestämt mig. Jag gillar den.

Idag var det uppsatsskrivning, fotoprojektsdeadline och lägenhetsvisning.
Jag överlevde med nöd och näppe och fick mitt första flex-pass på tre veckor.
Det var länge sen det var så tungt att lyfta armarna över huvudet.
- Imorgon är det axlar och ben.
Jag har inte tappat allt, konstigt nog.

Ofattbart är det att skolan nästan är slut.
Att det bara är två kurser kvar. Att vi om tre dygn förmodligen somnat sked i badkaret i Lloret,
spritsvettiga och upprymda.
Packlistan är klar, tvätten tvättad och inköpslistan allt kortare.
Apoteket får stå för magtabletter, ipren och piller.
Mamma sponsrar med matpengar och en kram,
sen bär det av.

Hemma lämnar jag ett stycket lammkött,
och någon som saknar att bli kliad till sömns.
- Men jag återvänder med vänner för livet. Kaerlek.

Tjyvrökningen är avslutad för dagen,
alla måsten bortträngda och drömmen fri.

http://www.youtube.com/watch?v=Vmu5cSUlOqQ&feature=related
Bli kär du också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback