Ge mig mina löner!

Det är en hel dag tills jag får den första, för allt mitt maxslit.
Sen kommer nästa 11 dagar senare, för mina odrägliga timmar på cardinal.
Den tredje kommer som en glad överraskning från Zara - där jag spenderar mina dagar nuförtiden.

När jag inte åker tåg, sover eller äter choklad och kedjeröker på båtarna det vill säga.
"Du har ju inget liiiiv" - nej mamma, men det hade jag inte tidigare heller.
Jag jobbar kortare dagar (de blir lika långa med pendlingen),
tjänar bättre (iaf innan jag köpte pendlingskortet) och får göra saker jag tycker om,
dvs springa på ett mörkt trångt lager, märka och stapla kläder,
MEN också fixa en vägg i butiken, fronta favvoplagg och kordinera bland slipsarna.
Hade jag varit man hade jag varit i paradiset.

Ännu har jag inte hunnit lusläsa damavdelningen, men det är väl likabra tills jag fått min lön.
Det känns som om det varit en lång vecka, men nu kan det bara bli bättre. :)
Har fixat alla papper med banken och skattekontoret idag,
pratat med Cattis - som ringde och undrade varför jag inte var på jobbet idag, tack evve =p
fått veta att mamma och mormor är i säkert förvar hemma, mörbultade och trötta, liksom jag.

Det går helt enkelt ganska bra nu,
fast jag inte har matpengar,
är smått utbränd och sällskapssjuk.

- Jag gillar ju iallafall att åka tåg.

På fredag kommer fredrik hit ;D

Låt det glammiga jetsetlivet börja, Nu. Eller åtminstone på fredag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback