You can have it all,

ännu en natt.
det liksom river och bultar,
och det är svårt att andas.

jag vill både skratta och gråta,
för det är inte sorg,
inte lycka,
det är saknad.

energin bubblar och mina ögon glittrar, för en stund
sen liksomnspricker det och känslorna rinner över.
leendet bleknar och mina händer letar efter något mer.

det ekar av tomhet och längtan,
och det gör mig ledsen att det inte är du.
det hade varit lättare så.

det kommer inte bli vi,
vi är alldeles för bekväma.

jag vill trippa på tå,
känna pirret i magen (om så det bara är en puss på kinden)
och ligga vaken och vrida mig när du inte ligger bredvid.
kyssa dig i pannan när du somnat,
och väcka dig med en fjäderlätt kyss på axeln.
pirret. jag känner pirret - men inte målet.
- och det driver mig till vansinne.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback