Första helgen i Malmö - check

Ja ni..
Dagarna flyger iväg i lyan och nu var bakissöndagen också avklarad.
I fredags var det jobb och att återvända till Spannarp och familjen.
Jag åt ett halvt bröd med brieost, soltorkade tomater och salami.
FÖR fint.

På lördag var det stora flyttdagen, väckning halv 7 och hetspackande.
När klockan var kvart över 8 stod hela flyttlasset utanför lägenheten, som inte längre var min.
Kändes skitskumt att se någon annan bo där, men ändå skönt.
Såklart hade bobo försovit sig, och kom precis när det bara var sängen kvar att bära ner.
Pappa hade glömt fjärrkontrollerna och dvdn hemma så det fick vi åka och hämta,
innan det var frukostdags i bilen.

Björn hällde mjölk i knäet och gastade om papper.
Mamma kastade bak en rulle och träffade såklart kaffemuggen som välte över björn,
och han svor ännu mer. Jag stod utanför bilen och bevittnade kaoset och skrattade som fan.
Med en macka i handen försökte jag sätta mig, men lyckas istället sätta mackan i taket på pappas bil.
Haha.
Jag skrattade så jag grät, det hela var så bisarrt och typiskt vår familj.
Pappa lackade när han upptäckte det, och mamma fattade ingenting.
- Det var längesen vi satt alla 4 i samma bil.

En timmes misslyckat kartläsande senare var vi hos Diana och konkade upp mina kläder.
Alla tyckte det var en fin lägenhet och björn blev avis :p

Efter en någorlunda smidig resa genom stan hamnade vi sen hos Sophie.
Alla lådor står i förrådet, sängen och tvbänken i lägenheten :)
Nu är det inte lång tid kvar.
Känns som om Niko kommer bo hos mig då. Hah.
Fast då kommer jag sakna diana.

Jag måste bränt 6000 kalorier under flytten. Längesen jag svettades,
måste börja träna regelbundet igen. Och hänga med ut och gå.

Hann träffa Niko i nån timme också innan det var dags att pallra sig hem för att träffa diana och
fixa sig i ordning.
Det slutade med att vi båda somnade efter en välförtjänt pizza, och fick stressa för att hinna.

Det blev en rolig kväll med charader, shotar och dans.
Jag drack alldeles för mycket, var lite för trevlig och hookade diana med en snygg kille på dansgolvet.
Matchmaking är en dold talang ;D

Hamnade i Nikos säng - vägen dit är lite suddig, och fick sova ordentligt iaf.

Morgonen var dock trevlig ;) om man bortser från huvudvärken och att jag såg ut som jag förtjänade.
Niko är en ängel. Jag kom hem och mötte en skrämd Diana och en förvånansvärt fräsch Hassan.
Hassan har lätt fisit i min säng hela natten. Haha.

Vi pratade om bajsbalkongen och sen kom Andre och ärade vårt golv med sin närvaro :P
Planen var att sova i en timme och sen åka till Roni och kolla film,
men så blev det inte.
Vi somnade och jag dog lite.

När vi vaknade hade illamåendet försvunnit men huvudvärken var likadan.
Ännu en gång har jag svurit på att aldrig dricka igen. Eller ha med mig kortet ut.

Nu ska jag hoppa i duschen och ta bort sminkresterna,
sen blir det te och fruktstund med Frobo :)

Söndagar är ganska bra ändå.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback