where you at?

en ny start - något efterlängtat, spontant och underbart.

Vi bor numera i Malmö, något som igår, efter besiktning och flyttstädning av den egna lägenheten,
firades med ipren, hostmedicin och cookies.
Jag har åkt på världens vidrigaste förkylning och har spenderat halva natten gråtandes på
dianas toalett, hostandes blod.

Sen bäddade jag ner mig, svepte en halv flaska hostmedicin och somnade bredvid en sussande Diana.

Vi har sovit på våra luftmadrasser mitt i lägenheten - som just nu består av mat, sprit och två väskor.
Alldeles strax kommer resten av hennes flyttlass. Sweet.

Jag har varit hemma från jobbet idag, otippat nog - och har med eniros hjälp hittat
till apoteket, fått rådgivning och även handlat lite basgrejer på coop, som uppenbarligen
är vår närmsta mataffär.
På min korta promenad hann jag också lokalisera ett solarium, 2 pizzerior och en busshållsplats.
Jag har lärt mig vilka nycklar som går till vad,
och försökt dricka en brustablett ur händerna under en rinnande kran.

Anledningen till det senare är helt enkelt att ingen av oss tog med oss några glas eller muggar igår.
Eller tallrikar, skålar eller något annat man kan dricka ur.

Niko kom som en räddande ängel idag, med nyinköpta tekoppar, tredje säsongen scrubs och kramar.
Jag blev helt rörd. Inte ens min mamma kan få mig att känna mig så trygg.
Sen åkte pinglan för en fotografering och sen dess har jag spenderat mina timmar på luftmadrassen,
med scrubs och otaliga försök att sova - som var gång slutat med hostningar och panik.

Nu ska jag ringa till jobbet och låta rasmus lyssna på mig.
Det är ett helvete - och jag fasar för att jag kommer få sparken om jag inte börjar vara frisk snart.

Diana är på väg från Påarp iallafall. Jag har en timme på mig att röja och powernappa.

peace

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback