Burgernoja och disaster

Det slog mig igår,
jag har levt på hamburgare sen jag flyttade för 5 veckor sen.
Varvat med nudlar och knäcke har hamburgare, pommes och dipsås blivit
en del av vardagskänslan.

Fruktansvärda tanke.
Alltså drog jag på mig smaljeansen idag och gick ner till stan för att glo lite grejer
och prova löparskor.
Jag ska minsann börja springa - utrustad med vattenflaska, iPod och en målsättning.
Det är inte det att jag blivit slapp,
jag behöver bara billig träning, vad ska jag annars göra i väntan på nästa jobb?

Istället för löparskor, kom jag hem med ett par citrongula tygskor, 3 kinestavlor och lite krokar och ett askfat á la Mezo.

Imorgon kanske.
Eller så provspringer jag mina gamla, tejpar knäna och bestämmer mig för om jag ska sluta röka eller inte.


I övrigt har dagen varit lagom, med tvättstuga, taveluppsättning, några rundor till källaren och
årets klumpigaste bravader.

Idag har jag lyckats välta en hylla med tavlor över mig på Gallerix,
tappa alla mina kort på bibblan - över infodisken,
snubbla, trampa snett, flyga av bussen,
lägga min klocka i min glasskål,
få panik och springa till toaletten för att rädda den,
snubbla tidningsstället, som trillar över dammsugaren, sätter igång den,
skrämmer mig från vettet och får mig att trilla in på toaletten, där jag landar med ansiktet
bredvid mina fortfarande skitiga skor.

Jag har nu bäddat säck på mig själv, avlägsnat alla hot och ligger här blåslagen och chockad.
Nattlinne is not an option - jag lyckas väl kväva mig själv i sömnen då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback