Prisa Nelly.com!

Ni räddade min dag :)
Jag har gått och väntat i två veckor och nu har jag äääntligen fått mina grejer!



- 2 par Cheap Monday Jeans
- 2 par skyhöga sandaletter med platå (världens skönaste)
- 1 linne
- 1 tygväska

Helgen är räddad!

I övrigt har dagen varit ganska sur. Det var inte förrän mot kvällen det började gå bra för mig.
Morgonen bjöd på 2 sena tåg, varav det ena var fullt så jag inte ens fick gå på det.
Väl framme på jobbet var jag sen, och leveransen var större än vanligt.
Rasmus satte tidspress men jag klarade det nog ganska bra ändå.
Min lunch sabbades i micron, men då var jag redan för arg för att kunna äta.

Mamma ringde för att upplysa mig om att jag fått en faktura på 3000 från min gamla hyresvärd.
De hade bytt lås i både lägenheten och förrådet, då jag tappat en nyckel i tvättstugan, som
jag aldrig fick tillbaka.
Det märkliga är ju att samma sak hände när jag flyttade in, och jag saknade en nyckel.
Då fick jag helt enkelt en ny nyckel i brevlådan, och det var ingen big deal.
Men nuså...
Ska ringa hyresgästföreningen imorgon och sen till hyresvärden.
I' will be pissed.

Direkt efter min misslyckade lunch fick jag besked om att jag inte kommer få plocka ut
några semesterdagar alls, utan att pengarna finns tsparade på mitt Feriekonto,
som jag endast kan få ut om jag aldrig kommer jobba i danmark igen.
Kul - Kuk.
Ännu ett samtal att ringa.

Men efter att jobbdagen var genomliden så fick jag en fika med framtidssnack med darl.
Vi är mer lika än man kan tro.
Blir det Thailand i sommar måntro? :)

Efter fikan var det dags för veckans första jobbintervju. Black Jack dealer på en restaurang på Möllan.
Jag trodde jag skulle kräka, som vanligt, men när jag väl kom in så lugnade det sig.
Satt i köket och snackade med en av ägarna, och det var väldigt avslappnat.
Jag gick därifrån en halvtimme senare med ett provpass på torsdag inplanerat och ev ett pass redan på lördag.
Nu återstår bara intervjun på Etage, så får vi se vad de säger :)
Restaurangjobbet räcker iallafall till hyran, vilket är aawesome.

Jag har firat med subs med brieost och lax, värdiga en prinsessa.
I kylen väntar en bit kladdkaka efter gårdagens bak.
Att jag bjöd på kvällsfika hos Niko igår var iallafall en uppskattad gest.
- I know my shit.

Nu återstår bara att prata med shululu och stämma av vad som hänt den senaste veckan.
Känns konstigt att gå från sambo till att inte träffas på en vecka. :(
Snart dags för en dejt kanske?

So long,
på fredag kommer Bobo :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback