Språkkurs i mina lurar, tack

Jag tänker briljera. Fantisera. Och briljera lite mera.
Imorgon är det jag som går till biblioteker och letar upp ljudböcker på främmande språk.
Dagarna är på tok för långa och jag sover lika lite som förut.

Idag var mamma och pappa och hälsade på, för första gången.
Lägenheten var kaos, Niko var nervös och jag hade knullrufs.
En helt vanlig söndagsmorgon alltså.

Det blev blåbärspaj till frukost (den jag tjatat om i två dagar redan),
sen bar det av mot I-I-I-IKEA!
Jag har fortfarande svårt för trängsel och att försöka manövrera två fulla kundvagnar,
varav den ena bär ett 2,5 m långt paket, bland alla söndagsfirare som flydde regnet,
var inte det smartaste.

I takt med blodsockret sjönk också humöret,
och så var vi där igen.
En vanlig söndagsmorgon, med lite gnäll, lite hets och mamma och pappa.
Så som det alltid var förut.
Och på något sätt gjorde det mig glad. Niko hann se lite innan han åkte för att jobba iallafall.

Efter två timmar på ikea och en snabb sväng inom Mobilia var det bara att paxa hissen och pressa in
så mycket skit som möjligt utan att mangla mamma som är den självutnämna dörrhållaren.
Det slutade med att jag bränt pengar jag inte har råd med egentligen,
att mina tummar är blå efter allt skruvande,
mina knä är traschade efter allt krypande,
min rygg är OM möjligt ännu sämre,

men.. Min lägenhet är fin som snus.
- Rörig som en sandstorm, men fin som snus.


Precis som jag, så ett jobb borde snart trilla i min väg.
- Hoppas jag iallafall. Stressen och den där gnagande känslan i magen har infunnit sig,
och det är en bekant känsla som jag önskar inte vore så bekant.
Men som alla andra och jag själv intalar mig, så kommer det lösa sig.
- Tids nog, om jag bara hade lite tid till övers.

Usch.
Jag har gått igenom alla jobb som ligger uppe nu iallafall,
så man kan somna med lite gott samvete. För jag sover ensam inatt.
Och har inte ens blivit nattad.

Dagens passion är iallafall;
Jane Birkin - Periode bleue

Den spelar i mina inre lurar när jag sitter på min inglasade balkong, med en kopp rykandes te,
en filt och en liten gnutta hopp.


Var skönt att prata med Malin idag. Ibland behöver man rensa huvudet med lite gammalt,
och påminnas om dåtidens problem som faktiskt löste sig ganska bra trotsallt.♥

Idag blir det bara.. Hej :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback