Trött, frustrerad och ledsen.

Dagens tema.

Idag var det svårt att komma upp ur sängen, trots att jag sovit 2 timmar i soffan innan mina 12 timmar i sängen.
Helt slut alltså.

Efter lunch begav vi oss till mormor, där jag dammsög samtidigt som mamma distraherade mormor i köket.
Mamma har inte fått städa där sedan innan jul. Min enda mormor får inte leva så.
Förhoppningsvis tycker hon att det är roligare att gå ur sängen imorgon.
Efter matinköp (dvs kakor, godis och tomater), begav vi oss hemåt i en bil fullastad med återvinning och sura mjölkpaket.

Väl hemma drog baket igång. Surdegsbröd och kanelbullebröd synkades med middagen, helstekt fläskkarré med sviskon och potatis med kantarellsås och sallad. Fullt ös, medvetslös.

När middagen var färdig dök mammas väninna upp. Ännu en som inte godtyckte till min tatuerade arm och min frisyr. Mycket liv för ingenting. Hon begav sig när det var dags för fika och tv.
Eller ja. Det blev att balansera datorn i knät inträngd mellan katterna för min del.
Fikan gav mig iallafall kraft nog att öppna upp allastudier.se för första gången sen januari.

Summa sumarum:
Av 3000 utbildningar finner jag 10 intressanta.
Av dessa har jag behörighet till EN.
Den enda som jag kanske inte ens vill läsa.


Är det dags för mig att sätta min fot på komvux igen? Ännu ett år som inte tar mig någonstans?
Att jag slitit så hårt för mina höga betyg verkar inte vara värt någonting i det verkliga livet.
Det är nog det som gör mig mest ledsen.. eller besviken. Konstigt nog känner jag mig besviken på mig själv.

- Imorgon är en ny dag.

Kanske hittar vi en lösning då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback