Än är den sista idioten inte född.

Ibland vill man både skratta och gråta.
Jag väljer att göra både och, gärna samtidigt.

Ligger i soffan efter jobbet och väntar på att banken ska öppna. Var och hämtade en resväska och 8000 i kontanter hos mamma efter en snabbklippning i Helsingborg.
För att boka en resa måste man betala med kort. Direkt.
Dilemma? Ja.

Men det finns flera lediga resor så någon ska vi nog få tag i. Ska bara hålla mig vaken i 3 timmar till.
Det är 3 långa timmar om man varit vaken 45 av 48. Och jobbat 8 nätter i sträck.
Min nacke låste sig när jag drog väskan över huvudet. Det var spännande.
Min mage håller på att lägga av, kaffekosten duger inte längre. Får bli sodavatten och bullar hädanefter..

Men nog fan ska det bli semester iallafall!
Måste fira att jag ska börja skolan, och att jag för första gången under mina arbetande år faktiskt är beviljad semester. 2 veckor på en hel sommar!
Det har inte hänt på 6 år.

Jag har aldrig heller varit på två semestrar under en sommar. Men nog fan förtjänar jag det.
Och har jag råd med det? Nej, men vill man något tillräckligt mycket så gör man det möjligt.
En ny buffert har jag tid att samla ihop till när skolan väl börjat.

Ska kriga med resebolaget imorgon igen.. De skulle återkomma med besked via mail. Så lätt ska de fan inte få det. Blir att ringa igen idag och kräva besked och pengarna tillbaka på kontot.
Ska försöka hitta några konkreta bevis på att vi faktiskt har rätt till det, vare sig de vill eller inte.
Annars blir det genom anklagelser och envishet. Kunden har alltid rätt, iallafall om man bryr sig om sin image.

Får väl bli tv nu en stund, under tiden som jag hostar upp mina lungor. Jepp, förkylningen har rotat sig.
Med sår under näsan och rödsprängda ögon inviger jag min torsdag.
Och ja, det blir jobb inatt också. 4 nätter kvar.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback